Officiell utställning i strängnäs

Nu i söndags var det dags för sambons första officiella utställning. Konstigt nog var jag mer nervös än vad han var. Hu säger jag bara. Jason och Vilja var kvar i bilen medan Bambi fick vara med oss såklart. Det första han gör inne på utställningen var att lyfta på benet. Tro mig han var rastad ute och båda gjort nummer ett och två. Tro mig det gjorde han inne med. Lyckades dra ut sambon för att rasta honom vilket uppenbarligen inte funkade så bra. Bambi var inte på sitt enklaste humör under dagen. Skällig och gnällig minst sagt. Men lyckades fixa så han iaf så fin ut.
 
Väl inne i ringen så gick det inte jättebra. Han stod visserligen fint men han tyckte att visa delar av underlaget var lite läskigt så han travade inte riktigt som han skulle tyvärr. Så när dem väl skulle visas upp enskilt så gav domaren honom inte ens en chans. De andra hundarna fick springa mer men inte Bambi. Domaren ville knappt titta på honom. Blev iaf ett VG. Sambon köpte rosetterna ändå.
 
Vi hade oavsett en väldigt trevlig dag med alla vännerna. Blir att leta efter fler utställningar i framtiden. Tanken är att vi ska prova att ställa ut Vilja med i vår.
Nu laddar vi inför Bambis första officiella rallylydnadstävling till helgen. Jag är otroligt taggad.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0