Utställning och Rallylydnad

Förra veckan var helt galen. Ska försöka sammanfatta det i ett enda inlägg. Tror vi börjar med rallylydnaden.
 
I lördags hade jag anmält till Jason i rallylydnad på Hölö, Mörkö bk. Mest pga det ligger så nära och det är en väldigt trevlig klubb. Startade dessutom vi klockan 13.00 så fick skön sovmorgon. Vår kompis Jozzan hängde med med sin kleinkillar. Så medan sambon tog långpromenad så var hon snäll och hjälpte mig med Vilja och Jason under banvandring och så. Tack Jozzan det var verkligen guld värt.
Banan var en väldigt rolig bana med massa sitt och sånt. Vi var in som nummer fyra så jag hämtade Jason direkt efter banvandring. Blev lite stressat då det visat sig att ett ekipage hade brutit. Som väl är så hade jag inte någon planering på att värma upp Jason utan vi satte oss ner i gräset och så bjöd jag på köttbullar.
Så gick vi in på banan och så nöjd jag var. Visst båda 360 snurrarna så vimsade han till det och gick tvärtom mot vad jag gjorde. Fråga mig inte hur det kom sig så det får vi nog jobba lite på. Så där fick vi -20 och sedan en till felö men kommer inte ihåg på vilken. Vi har nästan kommit igenom hela banan när någon hund utanför banan började skälla och då började Jason vimsa runt och skälla tillbaka. Jag lyckades rätt bra att få tillbaka fokuset på honom samtidigt som jag välte en skylt.
Men jag var otroligt nöjd så när jag fick protokollet så blev jag chockad över poäng. 29p kvar. Var vi inte bättre än så. Ska bli kul att se filmen sen när jag får den.
 
 
Sen då går vi vidare till torsdagen då. Då var det en inofficiell utställning i hågelby. Vi kom dit i rätt bra tid innan dem började. Men när vi plockade ur så frågade sambon var väskan med alla papper var. Den trodde jag att han tagit så han hoppade in i bilen och åkte i ilfart hem. Jag satte mig för att vänta. Var två raser innan colliesarna skulle in i ringen. Som tur var så började valparna och sedan veteranerna. Så när sambon kom rusande så ropade dem att Bambi skulle in i ringen direkt. Sambon ville då inte så jag sprang in med Bambi och så visade ägaren honom. Tack Tarja. Jag hämtade nummerlapparna (behövde inte ens visa vacc bevisen) och började fixa till Vilja. Så när jag tittade upp så blev jag chockad över att se Bambi stå först. Före de andra två vackra hanarna. Så han blev bästa hane.
Så var det dags för mig och Vilja. Viljas första utställning. Inga problem alls. Hon stod fint och svävade runt i ringen. Hon blev lite osäker när domaren skulle känna på henne men hon stod kvar. Jag hörde hur domaren drog upp massa positiva saker. Det enda var att hon hade lite raka överarmar och hon var noga med att ringsektreteraren inte glömde skriva att hon var attraktiv. Vet inte vad det menas på en hund.
Så tillslut så blev vi tvåa efter Tarjas otroligt fina merle tik. Men domaren var noga med att Vilja också skulle få hp och rosett. Inroparen invände att rosetterna inte skulle räcka men domaren sa att då fick en annan ras inte hp för Vilja skulle ha hp. Så nöjd.
Sen blev merle tiken även BIR och Bambi BIM. Vilken dag alltså. Därefter kennelträff på Callahorns kennel. Haha Jason hade minsann roligt bland alla colliesarna. Förutom en liten pom så var han enda som inte var collie men inget som störde honom. Bambi gjorde som vanligt och lekte mest själv med en pinne och Vilja gick runt och höll koll så ingen gjorde något mot Jason. Hon är väldigt mammig mot honom.
 

Om knappa två veckor ska Jason tävla i htm och nu hoppas vi verkligen på uppflytt. Sen två veckor efter det blir det rallylydnad igen med Jason och Vilja. Vet inte vad jag gett mig in på men det ska nog gå bra. Sen veckan efter det är det utställning igen. Resten av sommaren så får vi se. Vi kan nog lyckas få rum med lite mera.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0