Igång igen

Sådär nu blir det tillslut ett inlägg. Har helt enkelt inte haft orken eller viljan att skriva något.
Ska försöka komma var vi var sist.
 
Just det Jason var anmäld till en dubbel ja. Vi åkte dit och det var extremt regnigt och kallt. Vi hade kommit med båda starterna men efter första starten så åkte vi hem. Återigen var han inte med alls. Vår kompis tävlade me med sin finska lapphund. Debut om jag inte minns fel. Dem kom igenom banan men med en disk tyvärr för han kissade på en av skyltarna.
 
Har även varit två officiella utställningar för mig och Vilja. Bilder kommer så fort jag lyckats få igång datorn ordentligt. Hon fick very good båda gångerna. Är ganska nöjd med det iom att hon aldrig ställt officiellt tidigare och var väldigt trött båda gångerna. Sen har hon inte så mycket muskler. Så sedan dess har vi jobbat hårt för att både få muskler och klara av lite mera mentalt innan hon däckar.
 
Igår hade vi rally km på vår klubb. Var med knorr som dem sa så väntade mig lite roliga inslag i banan. Haha hela banan var påhittad. När jag fick banskissen så bara gapade jag. Kände bara herregud det här kommer aldrig gå. Ingick bland annat nigningar och stå på ett ben. Var en ren labyrint kan jag säga. Sen annorlunda poängbedöming. Hade anmält Vilja och Jason på skoj.
Jason har senaste månaden inte velat träna rally alls och varit mest som en valp ungefär hela tiden. Det är full fart eller helt däckad hela dagarna. Det var lögn att få kontakt med honom alls. Så vid tredje skylten gick jag av. Han var lite glad för det.
Vilja däremot visade sig vara på sitt bästa humör. Redan hemma så var hon helt tokig när hon såg att jag tog fram tygburen. Så väl på plats var hon helt på tårna. Underbara tjejen alltså. Vi drog på oss lite nosande vilket vi inte fick poängavdrag för. Sen vid en skylt så skulle hon ligga och jag skulle gå  över henne. Det gillade hon inte alls så vi skippade det. Hon blir väldigt låg om jag är över henne. Jag gick lite fel en gång med. Sen vi drog på oss bara fyra minuspoäng. Fanns ingen maxpoäng. Mycket stolt över mina fina tjej. Gick omkring med glad svans hela banan. Alla vann varsit halsband.
 Nu blir det utställning två helger i rad. Inofficiella. Bambi är anmäld till båda och Vilja till den nästa helg. Sen gjorde jag en galen grej och anmälde Vilja till tre rallylydnadstävlingar. Med lite mer kontakt träning så vi skippar lite nosande så det nog gå bra. Kände att iom att jag skippat massa htm tävlingar i år så kan jag ju få anmäla mig till dessa. Sen kanske hon blir mammaledig efter nyår så lika bra att ta chansen när man kan.
 
Bambi har parat två tikar senaste veckan så nu får vi gå och vänta i en månad och se om det blir något. Blir i såna fall en sobel kull och en med trefärgad, merle valpar. Han har varit så duktig på parningarna. Han är väldigt snäll och flirtar in sig ordentligt med tjejerna innan han gör något.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0