Träningskompisar sökes

Nu är det sista veckan med kursen. Så synd har verkligen haft roligt. Märker tydligt på Jason att han är mer uppmärksam på mig när han är lös ute. Igår så stod han med huvudet i kaninskit när jag tyckte att det var dags att komma in. Började gå ner till honom samtidigt som jag ropade en sista gång. Då kommer han rusande till mig i full fart och sedan full kontakt när han kom fram. Helt otroligt. Samma sak imorse. Sen att han igår kväll rymde ut och började leta efter korv som jag lagt ut till colliesarna innan är en annan sak.
Andra veckan i kursen var det extern belöning. Det har jag aldrig provat ens så det var bra träning för mig med. Jason hade lite svårt att släppa den lilla skålen med godis. Han ville ha koll på det så sätta sig med ryggen mot var väldigt svårt. Veckan efter så skulle vi kunna gå runt skålen utan att ta godis och med fokus på matte. Inga problem alls. Han kunde gå intill och bara ha fullt fokus på mig. När han gick på höger sida var det lite svårare men det är han mer osäker på rent generellt. Sen jobba på hur lång tid det är mellan belöningarna. Det vet jag att jag är dålig på. Måste verkligen pränta in det i min hjärna.
 
Ganska precis en månad kvar tills Viljas kurs börjar. Jag hoppas verkligen att detta kan få igång henne. Har ju jobbat lite med henne också inom det vi lärt oss på kursen men nja går väl sådär.
 
Undrar om det finns någon i Södertälje området som tränar freestyle/htm eller lydnad? Vi har nämligen ingen som tränar det och vore kul att få sällskap. Jag är helt ny på lydnad så vore bra om det vore någon som kan mycket.
 
En vecka kvar så är vi skabbfria!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0