Börjat kursen

Förra veckan började då kursen med Jason som heter Fokusera mera. Samma dag så ringde jag veterinären och alla hundarna är nu behandlade mot skabb. Bra tajming så jag kan inte åka iväg och träna på det vi gör på kursen och inte heller inför tävlingen i februari.
Kursen verkar iaf vara väldigt bra. Vi går igenom väldigt noga hundarnas och våran kontakt med varande. Här hemma funkar det super för mig och Jason. Idag lyckades vi ta oss till en parkering och träna och då var det kört. Totalt kört trots köttbullar. Ibland har man lust att bara ge upp.
 
Även colliesarna har fått göra samma övningar som Jason. Bambi är superduktig och klarade ut det snabbare än Jason. Vilja däremot nja hon hittar på lite annat istället. Det funkade tillslut men tog tid. Var tvungen att gå ut i värsta kylan och träna med henne och då funkar det. Galningen. Hon älskar detta vädret. Hon rullar sig och sedan rusar hon mot mig i full fart och hoppar mot mig. Ren tur att hon inte fällt mig. Sen så nafsar hon efter både armar och ben. Tänk om hon kunde omvandla denna energi till träningen istället.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0