Lydnadskurs

Har nu haft två kurstillfällen med Vilja. Är ju en snabbkurs på fyra tillfällen så intensivt.
 
Vilja är ju lite speciell om man säger så. Första tillfället så kollade vi av vad hon ville ha för godis. Hon fick tre påsar framför sig. Hon tog en liten bit skinka sen brydde hon sig inte mer om påsarna trots att det var både korv och köttbullar. Den gången tog hon iaf lite ankgodis och andra tillfället tog hon köttbullar.
Vi har hunnit prova mycket och ja visa saker kan hon ju ganska bra. Hela kursen går ut på att hunden ska göra momenten frivilligt utan massa kommando. Inte det lättaste för Vilja som inte provar något själv.
Men Sitt börjar faktiskt funka nu utan kommando. Sen tränar vi även på att hon ska ha kontakt med mig.
Skulle även träna på pallen. Hon totalt vägrar att gå upp på pallen så tog en liten bok istället. Nej det gick inte alls det. Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med det. Grabbarna går ju upp på pallen direkt. Får se om jag kan reda ut det. Bara jag hittar pallen så kanske jag kan prova ute. Är så blött så vill ju inte ta ut böcker direkt.
 
Det går iaf framåt och Vilja är jätteduktig när vi är på kursen. Hon är med inne när vi har teori och när de andra hundarna tränar så sitter hon i buren. Hon ville inte gå in i buren frivilligt och sedan inte gå ur det heller. Hon vet nog inte riktigt vad hon vill riktigt.
 
2april blir det årets första utställning. En liten inoffare. Jag ska ställa Vilja och sambon ska ställa Zaffran som Viljas ägare har. Zaffran är bara strax över 9mån och måste då gå i öppen klass. Känns som lite väl låg ålder men jaja det är ju bra träning. Även en annan kennelkompis ska dit med och ställas i öppen klass. Nyfiken på hur det kommer att gå för det är en extremt fin tik.
Sen så är en hane från samma kennel med anmäld. Han är otroligt fin så ska bli kul att se honom igen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0